دکتر صابری عضو محترم شورای شهر تهران از جامعه معلولین ایران

 | تاریخ ارسال: 1393/9/11 | 

دکتر صابری عضو محترم شورای شهر تهران از جامعه معلولین ایران


حضور معلول توانمندی همچون دکتر علی صابری در شورای اسلامی شهر تهران فرصت  مغتنمی است برای طرح و پیگیری مجدانه و امیدوارانه مسائل معلولان شهر تهران ، جامعه معلولین ایران با توجه به سابقه دیرین خود در خدمت رسانی به این گروه تمام تلاش خود را مصروف حمایت از این عضو محترم شورای شهر نمود تا جامعه هدف در این دوره زمانی بتوانند مسائل خود را بطور منطقی و اصولی و بدور از شور و احساس بیان کنند و نیز راه حل های مد نظر خود را بطور کارشناسانه ارائه دهند و تا حصول نتیجه ایده آل کارها را پیگیری نمایند . بهر حال کوشش های بیدریغ دکتر صابری نویدبخش آغاز دوره ای از مسوولیت پذیری معلولان در ارکان جامعه است که می تواند به گره گشایی مشکلات آنها به همت خود آنها منجر شود.
به منظور تعامل بیشتر در راستای مشکلات فراروی معلولان جلسه ای با حضور دکتر صابری عضو محترم شورای شهر تهران در محل جامعه معلولین ایران و با حضور هیات مدیره جامعه برگزار شد و نظرات و آرا و راه حل های موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.مجتبی نوروزی رئیس هیات مدیره جامعه در آغاز جلسه اهمیت همکاری های متقابل  را خاطر نشان کردند و یکی از مهمترین مساله های معلولان را مناسب سازی خواندند که متاسفانه ستاد مناسب سازی در سنوات پیشین نتوانسته وظیفه کاری خود را بطور شایسته انجام دهد و در روند رو به رشد این حرکت سازنده برای حضور اجتماعی معلولان وقفه ایجاد شده است.متاسفانه هنوز به ساختمان های با کاربری عمومی که فاقد مناسب سازی هستند پایان کار داده می شود و پس از انجام کار مناسب سازی سازمان های دیگر اقدام به تخریب این فضاها می نمایند . بر امر مناسب سازی نظارت کافی وجود ندارد.پیشنهاد می شود که فضاهای مناسب سازی شناسنامه دار شوند و همچنین بابت عدم مناسب سازی بتوان شکایاتی را به مراجع ذی صلاح نمود تا اجرای این قوانین جدی تر انگاشته شود.
دکتر صابری بیان داشتند  مصوبه شورای شهر تهران سال 84 به سبب فوریتی که داشته است عملا ناکارآمد است و کارهای مناسب سازی در سطح شهر کلان تهران پراکنده و غیرقابل ردیابی است . ستاد مناسب سازی هم که متولی این قضیه می باشد حالت نیمه تعطیل دارد که در حال احیای آن هستیم و شورای شهر از طرح های کارشناسی شده استقبال می کند و باید با تدابیر مشوقانه و با تخفیفات و تسهیلات برای پیشبرد این امر اندیشید.
در شورای شهر برای پیگیری امور معلولان در سه حوزه تلاش می شود : پیگیری کارهای موردی معلولان است که به خاطر مشکلات آنها همواره وجود دارد که باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.دیگر اینکه معلولان باید در تمام مصوبات این شورا دیده شوند و از این طریق مسائل آنها بطور قانونمند مطرح و اعمال می شود. ایجاد مصوبه خاص برای معلولان است که طرح آن در شورای شهر نیاز به کارشناسی دقیق دارد تا خواسته های قانونی معلولان را برآورده سازد.
شورای شهر به دنبال اصلاح مصوبه مناسب سازی است که ارائه پیشنهادهای کارساز به تقویت این مصوبه منجر خواهد شد. همچنین تلاش برای اشتغال معلولان از اهم وظایف است که البته با موانع جدی مواجه است.
زارع دیسفانی نایب رئیس جامعه خواستار پررنگ تر شدن حوزه نظارتی مناسب سازی شد که بخشی از مسائل متوجه این امر است و ساختمان ها و فضاها فاقد مناسب سازی است و یا بطور نادرست مناسب سازی شده است . همچنینی تسری دادن قوانین و دستورالعمل های مناسب سازی به تمام شهرداری های کشور امر ارزشمندی است که شورای شهر تهران می تواند پیگیر و عامل این امر باشد.ایجاد صندوق های ویژه معلولان در فروشگاه های تهران امر مبارکی است و امید است خدمات دیگر نیز ایجاد شود تا موجب تسهیل در امر خرید معلولان باشد . همچنین زارع دیسفانی خواستار ارتباط فصلی و مستمر میان جامعه معلولین و شورا شهر شدند.
دکتر صابری بیان داشتند که در تلاش هستیم تا مشاوری در حوزه معلولان برای شهردار تهران تعیین شود تا بتواند در این زمینه یاریگر امور معلولان در شهر تهران باشد.
خانم احمدیان عضو هیات مدیره نیز بیان داشتند که باید اجرای  مصوبه مناسب سازی آسیب شناسی شود و همچنین سرویس های بهداشتی سطح شهر و ساختمان های عمومی برای معلولان غیر قابل استفاده است .پیشنهاد می شود طرح منزلت برای معلولان جهت استفاده با تسهیلات از فضاهای فرهنگی و ورزشی تهران اعمال شود .همچنین برای پارک کردن در سطح شهر دچار مشقت های بسیاری هستند که باید راه حل های شایسته ای برای آن در نظر گرفته شود.
افشین پرفکر مقدم بازرس جامعه نیز در ادامه تبادل نظرات از پیگیری  طرح مناسب سازی مترو که از طرف جامعه به شورای شهر ارائه شده بود تشکر کردند و کلیات طرح سامانه شهر همسطح و قابل دسترس برای همه را معرفی نمودند .به بحث با اهمیت فرهنگ سازی و اجرای نظم و انضباط شهری نیز اشاره داشتند و نیز از وجود مشکل در ایاب و ذهاب معلولان در سطح شهر گفتند . وی همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت های بالای معلولان در امور جاری شهر شدند.
در پایان قرار شد جامعه معلولین ایران طرح های کارشناسی خود را که مرتبط با امور معلولان و در جهت حل و فصل مشکلات آنهاست را از طریق دکتر صابری به شورای شهر ارائه دهد.

منبع: جامعه معلولین ایران


دفعات مشاهده: 4564 بار   |   دفعات چاپ: 1046 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 51 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25121224 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5143 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb