ما رفتیم اما نگاهمان همچنان خیره به دستان پرمهر شماست

 | تاریخ ارسال: 1393/8/11 | 

ما رفتیم اما نگاهمان همچنان خیره به دستان پرمهر شماست


تهران -صدای انفجار مین، نگاه پدر «گشین» را به آنطرف پنجره برگرداند و با چشمان خود دید که ترکش های سوزان، رویاهای شیرین کودکی دخترش و شش کودک دیگر را به کابوس تبدیل کرد.

سه شنبه هفته گذشته کودکانی از مرزی ترین نقطه کشور میهمان شهرمان بودند؛ کودکانی که مهر سال 1392 زیر درخت گردو در حال بازی بودند و در یک لحظه با برخورد پای یکی از آنها با مین، صدای انفجار مهیب، تمام دنیای معصومانه آنها را با خود ویران کرد.

«گشین»، «آلا»، «بهنوش»، «خبات»، «زانا» و «سینا» شش کودکی بودند که به همراه پدر و وکیل شان سه شنبه گذشته به ایرنا آمدند.

** اهدای پنج کیلو قند و روغن به جای رسیدگی به وضعیت درمانی

وقتی پدر کودکان صحبت می کردند، از تعجب نمی دانستی چه عکس العملی نشان بدهی؛ آنجا که طوری از یکصد هزار تومان هزینه درمان حرف می زدند گویا یکصد میلیون تومان بود و تازه در می یافتی که یکصد هزار تومان برای افرادی که در مناطق دور زندگی می کنند واقعا همان یکصد میلیون تومان می ارزد.

پدر «گشین» در ایرنا درمورد مسوولیت پذیری مسوولان شهرستان مریوان خصوصا فرماندار گفت: فرماندار روز اول در بیمارستان حضور یافت و قول داد تا روند کامل درمان را پیگیری کند.

این پدر دلسوخته ادامه داد: یک هفته بعد پنج کیلو، روغن، برنج و قند از فرمانداری برای ما آوردند، اما همه چیز به همین مقدار برنج، روغن و قند ختم شد و دیگر هیچ!

** عیادت کودکان در بیمارستان نورافشار

این کودکان عصر همان روز - سه شنبه - در بیمارستان نورافشار هلال احمر بستری شدند و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رییس توسعه و نوسازی مدارس کشور از آنها عیادت کردند.

حالا دیگر والدین کودکان از احساس مسوولیت مسوولان و روند درمانی فرزاندانشان راضی هستند.

** آلایی که از یک چشم کاملا نابینا شد

دکتر «سیدحسن هاشمی» روز گذشته(شنبه) در بیمارستان نور، چشمان «گشین»، «خبات» و «آلا» را معاینه کرد.

هاشمی بعد از معاینه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: «آلا» یکی از کودکان حادثه دیده در اثر انفجار مین در روستای نشکاش مریوان از چشم راست نابینا شده و چشم چپش نیاز به عینک شماره چهار دارد.

وی در مورد «خبات» یکی دیگر از این کودکان گفت: قرنیه چشم چپ این پسر نیز در اثر انفجار مین کمی آسیب دیده است.

«گشین» یکی دیگر از سه کودکی بود که چشمانش توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاینه شد و هاشمی درمورد چشمان او گفت: «گشین» از بچگی مشکلی داشته که مادرزادی است و آن هم این است که یک چشمش مبتلا به دوربینی شدید است و چون متوجه این موضوع نشدند، چشم چپش تنبلی پیدا کرده و با استفاده از عینک، حداکثر دیدی که پیدا می کند، 20 درصد است.

** ما رفتیم اما نگاهمان همچنان خیره به دستان پرمهر شماست

این شش کودک عصر روز گذشته(شنبه) پس از معاینه وزیر، به همراه پدران خود به نشکاش بازگشتند.

گرچه این کودکان دیگر در تهران نیستند اما باید بدانیم که سلامتی آنها به بلند همتی من و شما بستگی دارد و اینکه تا چه حد بتوانیم هر یک نقش خود را چه به عنوان هموطن و چه مسوول در قبال آنها به خوبی ایفا کنیم.

منبع: ایرنا


دفعات مشاهده: 4387 بار   |   دفعات چاپ: 977 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 46 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25120176 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5727 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb