لایحه نهایی کنوانسیون بین‌المللی حمایت از حقوق معلولان به هیات دولت ارسال شد

وزیر رفاه:
لایحه نهایی کنوانسیون بین‌المللی حمایت از حقوق معلولان به هیات دولت ارسال شد
حق شرط با تصویب مجلس ارائه می‌شود

وزیر رفاه از ارسال لایحه نهایی کنوانسیون بین‌المللی حمایت از حقوق معلولان به هیات دولت خبر داد.
به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه‌ای مشترک که با حضور مدیران NGOهای حمایت از معلولان در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: مشکل خاصی در الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از حقوق معلولان وجود ندارد، اگر این کنوانسیون مراحل قانونی خود را در مورد موانع موجود برای پیوستن ایران به کنوانسیون ـ موانعی که قوانین داخلی برای آن‌ها نداریم ـ طی کند، مصوب و بدین ترتیب معلولان از این قانون بهره‌مند می‌شوند.
وی در مورد ارائه حق شرط ایران برای پیوستن به این کنوانسیون به خبرنگار ایسنا، گفت: ارائه حق شرط در اختیار قانونگذار است و درصورت تصویب مجلس شورای اسلامی، حق شرط ارائه می‌شود.
وزیر رفاه ادامه داد: بر اساس شرایط و چارچوب‌هایی که در کشور وجود دارد، نمی‌توان هر آن چه که در کنوانسیون‌های بین‌المللی وجود دارد را پذیرفت. همچنین تا جایی می‌توان آن را قبول کرد که منافع مردم در کشور مورد توجه قرار گیرد و هر جا که به ضرر فرهنگ‌مان باشد، شرط قایل می شویم.
مصری با اشاره به اقدامات وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای معلولان، گفت: رفاه، وزارتخانه‌ای ستادی است و وظیفه اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها به عهده سازمان بهزیستی است که قدم‌های موثری در این زمینه برداشته است.
وی ادامه داد: وزارت رفاه پشتیبان و منعکس کننده برنامه‌ها و همچنین حمایت‌کننده سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به معلولان و گروه‌های هدف است و در این راه منابع ملی را در اختیار این سازمان قرار می‌دهد.
وزیر رفاه با اشاره به بند «ب» تبصره 15 برای رفع مشکلات و حمایت از معلولان اظهار کرد: امسال برای اولین بار با تامین بیش از هشت هزار واحد مسکونی، کمک به تجهیز مراکز بهزیستی برای معلولان، خرید دستگاه‌های غربالگری شنوایی و بینایی سنجی برای کودکان زیر هشت سال، ارائه آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج، کمک به هزینه تحصیلی دانشجویان معلول و ارائه اعتبارات و خدمات به این جامعه هدف از رشدی یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 درصدی برخوردار بوده است.
وی با تاکید بر این که مشکلات معلولان و رفع آن‌ها مختص سازمان بهزیستی نیست، اذعان کرد: به عنوان مثال، بحث مثال مناسب سازی اماکن نیاز به یک فرهنگی دارد که شهرداری‌ها در این مورد موظفند به اماکنی که شرایط تردد برای معلولان را فراهم نکرده‌اند، پروانه ساخت ندهند و یا در ساخت و سازهای شهری حقوق معلولان رعایت شود.

• خبرگزاری دانشجویان ایران


دفعات مشاهده: 6994 بار   |   دفعات چاپ: 1970 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 403 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 65 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25180925 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 6943 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb