خرید بلیط هواپیما برای معلولان

 | تاریخ ارسال: 1398/12/14 | 

خرید بلیط هواپیما برای معلولان


تهران- 
به گزارش خبرگزاری مهر، همه افراد گاهی برای تغییر و تنوع نیاز به سفر دارند. همه افراد یک جامعه یکسان نیستند. در جامعه تعداد زیادی افراد با نیازها، خواسته‌ها و چهره‌های متفاوت زندگی می‌کنند که هرکدام از آنها با توجه به شرایط خود نوع سفرشان را انتخاب می‌کنند. تیک بان در این مقاله سعی دارد تا سفر را از منظر افراد کم توان حرکتی و معلولان عزیز ببیند. چالش‌ها، مشکلات و مسائلی که این عزیزان برای سفر کردن پیش رو دارند. آیا خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما برای افراد کم توان حرکتی همانند افراد دیگر است؟ آنها در سفرهای خود با چه مسائلی مواجه می‌شوند؟
اگر تمایل دارید تا در مورد شرایط سفر و تهیه بلیط هواپیما برای افراد کم توان حرکتی بدانید یا از حقوق معلولان گرامی اطلاع کافی به دست آورید در ادامه با ما همراه شوید.
خرید بلیط هواپیما برای معلولان
اول اردیبهشت سال ۹۷ تبصره‌ای به قانون حمایت از حقوق معلولان اضافه شد که طبق آن تمامی افراد دارای معلولیت جسمی امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری اعم از بلیط قطار، بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس و کشتی را به صورت نیم بها دارند.
در همین خصوص آقای سید محمد جلالی مدیر فروش بلیط ایران ایر گفت: "بلیط هواپیما به صورت نیم بها برای افراد معلول فقط از طریق پروازهای ایران ایر صادر می‌شود و شرکتهای دیگر هواپیمایی چنین نرخی ندارند."
در خرید بلیط هواپیما باید دقت شود که نرخ بلیط چارتر با نرخ نیم بهای بلیط هواپیما اشتباه گرفته نشود. معمولاً بلیط هواپیما چارتر که توسط چارتر کننده قیمت گذاری و صادر می‌گردد از نرخ پایین‌تری نسبت به بلیط سیستمی هواپیما دارد. اگر این بلیط‌ها مورد استقبال قرار نگیرند و هنوز در لحظات آخر پرواز صندلی‌های خالی وجود داشته باشد، قیمت بلیط چارتر شکسته شده و بسیار ارزان‌تر وگاهی درحد ۲۰ هزار تومان هم عرضه می‌شوند. بنابراین دقت کنید که این نرخ بلیط با نرخ نیم بها اشتباه گرفته نشود.
قیمت بلیط هواپیما برای معلولان
پروازهای ایران ایر، نرخ نیم بهای بلیط معلولان را از بلیط‌های سیستمی محاسبه می‌کند نه چارتری. همچنین برای احتساب قیمت نیم بهای بلیط هواپیما شرکت‌های هواپیمایی نرخ متوسط را در نظرمی گیرند. در واقع بلیط هواپیما از کف قیمت و سقف قیمت برخوردار است که برای احتساب قیمت نیم بهای بلیط معلولان، نرخی بین این دو قیمت را تعیین و اعلام می‌کنند. به طور مثال اگر قیمت کف بلیط هواپیما برای مسیری ۳۰۰ هزار تومان باشد و قیمت سقف بلیط ۹۰۰ هزار تومان باشد، قیمت بلیط هواپیما برای معلولان حدود ۶۰۰ هزار تومان محاسبه می‌گردد. علت است که برای این دسته از مسافران کلاس پروازی خاصی در نظر گرفته می‌شود و خدمات ویژه ای به آنها ارائه می‌گردد. قیمت بلیط هواپیما برای معلولان نه تنها در سایت‌های ایرانی فروش بلیط هواپیما نیم بها است، بلکه در سایت‌های خارجی مانند Travelocity و Sky scanner نیز نیم بها می‌باشد.
نحوه خرید بلیط هواپیما برای معلولان
سابقا افراد معلول برای خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری به مراکز فروش بلیط مراجعه کرده و با ارئه کارت معلولیت خود بلیط را به صورت نیم بها تهیه می‌کردند. در حال حاضر اما این عزیزان می‌توانند به بخش تخفیفات سامانه ایران ایر مراجعه کرده و بلیط هواپیمای خود را خریداری کنند. این کار با همکاری سازمان بهزیستی کشور برای راحتی بیشتر این مسافران انجام شده است. بدین صورت که سازمان بهزیستی لینکی از اطلاعات معلولان را به سامانه ایران ایر فرستاده تا معلولان بتوانند به راحتی با وارد کردن کد ملی خود از تخفیفات بلیط هواپیما برخوردار شوند.
راه دیگر خرید بلیط هواپیما برای افراد معلول تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۱۸۰۰۸ می‌باشد. معلولان عزیز می‌توانند با یک تماس تلفنی از رزرو تلفنی بلیط هواپیما استفاده کنند.

تسهیلات دیگر در حمل و نقل معلولان
با توجه به اصلاح قانون حمایت از معلولان و تصویب تبصره‌های جدید، افرادی که دارای معلولیت‌های شدید باشند می‌توانند بلیط قطار، بلیط اتوبوس و حمل و نقل عمومی درون شهری را به صورت رایگان استفاده کنند و در سفرهای برون شهری نیز قیمت انواع بلیط برای آنها به صورت نیم بها محاسبه می‌گردد. دست اندر کاران درتلاشند تا شرایط بهتری را در جهت رفاه و آسایش این عزیزان به وجود آورند و با همکاری شهرداری‌ها حمل و نقل راحت تری را برای این دسته از شهروندان ایجاد نمایند.

خرید بلیط هواپیما تیک بان
سامانه بلیط هواپیما تیک بان یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین سامانه‌های فروش بلیط هواپیما می‌باشد که با ایرلاین‌های داخلی و خارجی معتبر همکاری می‌کند و توانایی ارائه انواع بلیط هواپیما را به قیمت‌های ارزان و اقتصادی دارد. معلولان عزیزی که قصد سفرهای هوایی و رزرو بلیط هواپیما دارند می‌توانند با مراجعه به تیک بان به آدرس https://tikban.com از تمامی پروازهای ایران ایر مطلع شده و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان خریداری کنند. سایت تیک بان، فلایتیو، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک ۲۴ جز سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما در کشور عزیز ایران به شمار می‌روند.
منبع : خبرگزاری مهر 

دفعات مشاهده: 772 بار   |   دفعات چاپ: 267 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 56 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25121159 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5144 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb