لگن بهداشتی بیمار جهت جمع‌آوری و دفع ادرار و مدفوع بیماران

 | تاریخ ارسال: 1394/5/23 | 

لگن بهداشتی بیمار جهت جمع‌آوری و دفع ادرار و مدفوع بیماران  و معلولان

AWT IMAGE

 استفاده از لگن روشی رایج و بدون جایگزین برای جمع آوری ادرار و مدفوع بیمارانی است که توانایی استفاده از سرویس بهداشتی را ندارند. این دسته شامل بازه‌ی بزرگی از بیماران می شود، از افرادی که دوران نقاهتِ پس از عمل جراحی را سپری می کنند تا بیمارانی که اختلالات حرکتی دارند، به طور کلی تمامی بیمارانی که توانایی استفاده از سرویس بهداشتی را شخصاً ندارند می‌بایست از لگن استفاده کنند و این امر باعث شده استفاده از لگن و لگن‌گذاری در مراکز درمانی بسیار رایج باشد. طراحی لگن‌های رایج کنونی به اوایل قرن بیستم یعنی بیش از 100 سالِ پیش بر می‌گردد و قدیمی بودن و ناکارآمدی این طراحی‌ها باعث شده است تا همواره دشواری هایی، هم برای بیمار و هم برای خدمه‌ی بیمارستانی برای استفاده از لگن وجود داشته باشد. برای مثال ناراحت بودن و ایجاد درد و فشار در بدن بیمار، دشواری استفاده از آن برای بیماران مؤنث، باز بودن بیش از اندازه‌ی دهانه، زننده و آلوده بودنِ کار با آن‌ها (در نتیجه‌ی آن ایجاد استرس و ناخشنودی در بیمار و پرستار) دشواری تخلیه‌ی آن‌ها و... مواردی هستند که استفاده از لگن را سخت و آزاردهنده می‌کنند.

وجود این مشکلات به خصوص برای انجام کاری که در محیط کلینیکال بسیار رایج و کاملاً اجتناب ناپذیر است، ناخوشایند بوده و تأثیر روانی منفی بر روی بیمار و پرستار می گذارد.

لگن بهداشتی P.I.P. با طراحی ارگونومیک و کارآمد این نواقص را رفع کرده و استفاده از لگن را هم برای بیمار و هم برای پرستار بسیار آسانتر از گذشته نموده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این وسیله این است که استفاده از آن برای بیماران زن و مرد فرقی ندارد و بیماران زن در هنگام استفاده از آن به اندازه مردان احساس راحتی خواهند کرد. لگن های معمولی، نه می توانند پوشش بصری ایجاد کنند و نه از انتشار بوهای ناخوشایند جلوگیری کنند؛ همچنین بیمار مجبور است عریان و بدون پوشش بر روی لگن دراز بکشد. وجود پوشش (سرپوش) برای اعضای تناسلی در این لگن علاوه بر مخفی نگه داشتن اعضای بدن باعث کاهش انتشار بوهای ناخوشایند می شود.

دراز کشیدن بر روی لگن های استیل، سخت، سرد و ناراحت کننده است. لبه ی بسیار نازک و تیز آن ها بعد از مدتی به بدن بیمار آسیب می رساند و این جراحات ممکن است منجر به زخم بستر شود. ساختار لگن های معمولی به گونه ای است که وزن بیمار توسط سطح کوچکی تحمل می شود و فشار موضعی زیادی را بر پشت بیمار وارد می کند. هم چنین جریان یافتن ادرار در امتداد پشت بیمار می تواند باعث ایجاد زخم بستر شود. لگن بیمار P.I.P. با داشتن سطحی ۳/۵ برابر بزرگتر از سایر لگن‌ها، بیشترین راحتی را برای بیمار فراهم می کند. این وسیله با داشتن سطحی گسترده وزن بیمار را به طور مطلوب و بهینه توزیع می نماید. کاهش فشار متمرکز روشی مؤثر برای جلوگیری از زخم بستر است. وجود فرورفتگی بر روی این وسیله در قسمت ستون فقرات، باعث ایمنی بیشتر و جلوگیری از درد حتی بعد از عمل جراحی می شود.

از دیگر مزایای این وسیله وجود دو دستگیره در طرفین و یک دستگیره در انتها که علاوه بر افزایش کنترل و تعادل بیمار، موجب تسهیل در قرار دادن لگن در زیر بیمار و حمل لگن می‌شود

 

AWT IMAGE

خصوصیات:

- قابل استفاده  برای مردان و زنان
- حفظ حریم‌شخصی
- ممانعت از انتشار بوهای ناخوشایند
- قابل شستشو توسط انواع دستگاه های شوینده
- قابل شستشو به صورت غیرماشینی
- جلوگیری از آلوده شدن پشت بیمار
- قابل ضدعفونی کردن با استفاده از اتوکلاو و یا روش های شیمیایی
- ممانعت از انتشار آلودگی و ایجاد عفونت
- جلوگیری از آلوده شدن تخت‌ها
- مهار و کنترل مواد دفع شده از بدن
- امکان قراردادن کیسه جمع‌آوری درون لگن

  پلی‌پروپیلن :  ۱۹۰ × ۳۳۵ × ۴۵۰

 شماره تلفن دفتر فروش شرکت پل ایده آل پارس  : 9-88545922


دفعات مشاهده: 12379 بار   |   دفعات چاپ: 1326 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 757 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25117916 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 3701 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb