پارالمپیک 2020 توکیو با 22 رشته برگزار می شود

 | تاریخ ارسال: 1393/11/14 | 

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد:

پارالمپیک 2020 توکیو با 22 رشته برگزار می شود

 اضافه شدن تکواندو به پارالمپیک فرصت خوبی برای ایران ایجاد کرده است


دکتر بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص آخرین تغییرات ایجاد شده در رشته های حاضر در پارالمپیک 2020 توکیو، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی با اشاره به نشست هیات رئیسه IPC در خصوص تغییرات ایجاد شده در رشته های پارالمپیک گفت: در نشست هیات رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک که در 31 ژانویه ( 11 بهمن ) در ابوظبی برگزار شد، تغییراتی در رشته های پارالمپیک 2020 توکیو ایجاد شد.

برجسته افزود: تا کنون مسابقات پارالمپیک در 16 رشته برگزار میشد و ژاپن نیز اعلام کرده بود که تا 23 رشته امکان میزبانی دارد، پس از این با اضافه شدن 6 رشته در نهایت مصوب شد که بازی های پارالمپیک 2020 توکیو در 22 رشته شامل دو ومیدانی، تیر و کمان، بدمینتون، بوچیا، کانو، دوچرخه سواری، اسب دوانی، فوتبال 5 نفره، گلبال، جودو، وزنه برداری، قایقرانی روئینگ، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، سه گانه، بسکتبال با ویلچر،شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر، برگزار می شود.

معاون فنی کمیته پارالمپیک اعلام کرد: دو رشته بدمینتون و تکواندو برای اولین بار به جمع رشته های پارالمپیک افزوده شدند که از 2020 به صورت رسمی وارد بازی های پارالمپیک خواهند شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به پتانسیلی که تکواندو درایران دارد و به عنوان کشوری صاحب نام در این رشته شناخته می شود، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش پارالمپیک آن فراهم شده و باید از آن استفاده کنیم. نظر من این است که ایجاد یک کمیته در فدراسیون تکواندو و برقرار تعاملات در این خصوص می تواند به رشد این رشته در بخش معلولین ما کمک کند، در رشته بدمینتون هم فعالیت هایی صورت گرفته که و هم اکنون در فدراسیون انجمن این رشته فعال است که با افزوده شدن آن به پارالمپیک، قطعا با انگیزه های بیشتری نسبت به رشد و توسعه آن اقدام می شود.

برجسته افزود: در تغییرات ایجاد شده، رشته فوتبال هفت نفره و قایقرانی بادی از دور بازی های پارالمپیک 2020 کنار گذاشته شدند و بر این اساس، بازی های 2016 ریو آخرین دوره برگزاری این مسابقات است.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان ساخت: علت حذف این دو رشته این است که طبق قوانین IPC، می بایست این رشته ها در مدت زمان مشخصی بتوانند از سه قاره، 24 کشور را جذب کرده باشند که البته این تعداد در رشته های تیمی است و در انفرادی می بایست این تعداد به 32 کشور می رسیدو چون در رشته فوتبال هفت نفره و قایقرانی بادی، تعداد کشورهای عضو به این رقم نرسیده است، از دور بازی های 2020 کنار گذاشته می شوند.

برجسته افزود: البته با توجه به اینکه فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره به تازگی تاسیس شده و این رشته از زیر مجموعه سازمان CPISRA خارج شده است، و اینکه ژاپن در فوتبال هفت نفره تیم صاحب نامی نیز هست، این احتمال وجود دارد که تغییراتی در تصمیمات اتخاذ شده صورت بگیرد.

وی در این خصوص گفت: به نظر من باید اقداماتی از سوی کشورهای عضو، نظیر تشکیل کمپین و ... صورت بگیرد تا این رشته ی قدمت دار، در پارالمپیک باقی بماند. چراکه علت پویا نبودن فوتبال هفت نفره در سطح مورد نظر IPC می تواند مستقل نبودنش باشد که با توجه به تازه تاسیس شدن فدراسیون جهانی آن، باید فرصتی به این رشته داده شود تا به عنوان یک فدراسیون مستقل نسبت به توسعه این رشته اقدام کند.

دکتر برجسته در پایان گفت: در مورد تکواندو نیز اولین گامی که می توانیم برداریم این است که شرایط کلاس بندی ورزشکاران بررسی شده و افرادی که توانایی فعالیت در این رشته را دارند و یا به صورت پراکنده در آن فعال بوده اند، شناسایی شوند.

منبع: فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 4277 بار   |   دفعات چاپ: 495 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 57 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25121201 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5143 بازدید

شمعدانی حمایت می کند

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری ورزش جانبازان و معلولان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb