نگاهی متفاوت به مسائل پاراتورهای گردشگری در یک جشنواره

 | تاریخ ارسال: 1401/10/14 | 
برای سومین بار در قالب یک جشنواره برگزار می شود؛

نگاهی متفاوت به مسائل پاراتورهای گردشگری در یک جشنواره


سومین جشنواره کارتون گردشگری، موزه، معلولیت و سالمند (پاراتور) با نگاهی متفاوت به مسائل پاراتورهای گردشگری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، افراد دارای معلولیت زندگی، کار، تفریح، مسافرت و گردش می‌کنند و درجنبه های مختلف اجتماعی شرکت دارند. اما نه بدون چالش. بدون شک؛ موانعی برای دسترسی‌ها، رفت و آمدها و تفریحات آنها وجود دارد.

از این رو، انجمن فرهنگی ورزشی و گردشگری معلولان پارس با مشارکت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، خانه کاریکاتور ایران و کمیته موزه‌های ملی (ایکوم)، به منظور مناسب سازی فضاهای زیستی شهر و افزایش خود باوری و اعتماد به نفس در این اقشار آسیب دیده جامعه، سومین جشنواره پاراتور را به مناسبت روزه جهانی معلولان، با نگاهی ویژه به گردشگری، موزه و معلولان، در رشته کارتون برگزار می‌کند.

حالا از همه علاقه مندان دعوت شده با در نظر داشتن شرایط فراخوان در این جشنواره شرکت کنند.

اهداف

تغییر نگرش و نگاه جامعه به افراد دارای معلولیت، زدودن و کاهش حس ترحم به معلولان توسط مردم، نوآوری در تجهیزات و امکانات مناسب سازی و تسهیل روند زندگی افراد دارای معلولیت، تقویت خودباوری در معلولان، پذیرش افراد دارای معلولیت در خانواده و اجتماع، آموزش شناخت معلولیت و نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت و سالمندان جزو اهداف این جشنواره است.

موضوعات

همچنین موضوعات در نظر گرفته شده نیز به شرح زیر هستند: دسترسی و تردد آسان، مناسب سازی و رفع موانع برای تردد و بازدید گردشگران سالمند و دارای معلولیت، ایجاد رمپ استاندارد برای افراد دارای معلولیت و سالمندان، سرویس بهداشتی استاندارد و مناسب سازی شده، پارکینگ و فضای توقف خودرو، مسیر ویژه نابینایان، درج اطلاعات آثار موزه به خط بریل برای افراد نابینا، وجود مترجم مسلط به زبان اشاره ایرانی ناشنوایان، وجود سیستم نوشتاری برای مخاطبان ناشنوا، وجود سیستم صوتی گویا برای مخاطبان نابینا، وجود ماکت‌های کوچک از آثار موزه برای لمس کردن توسط نابینایان، وجود دستگردها در راهروها و سالن‌ها برای افراد سالمند و دارای معلولیت، وجود آسانسور استاندارد، نصب علائم و جانمایی مناسب در مسیرها، رفع لغزندگی سطوح، رعایت روشنایی و نور کافی برای افراد کم بینا، مناسب سازی و جانمایی اشیا و آثار موزه، تعبیه بخش پیشخوان، پذیرش و ویترین‌ها با اندازه و ارتفاع مناسب برای دیدن افراد کوتاه قامت و افراد نشسته بر روی صندلی چرخدار، ایمن سازی مسیرها و رفع موانع ترددی وجلوگیری از برخورد افراد نابینا با آنها از قبیل (تابلوهای کنتور برق، وسایل آتش نشانی، دوربین‌ها، تابلوها و…).

شرایط

شرایطی که برای شرکت در این جشنواره اعلام شده نیز به این شرح است:

تکنیک خلق آثار آزاد است.

هر هنرمند می‌تواند با حداکثر ۵ اثر در جشنواره شرکت کند.

اندازه آثار ارسالی باید با طول یا عرض pixel۲۰۰۰ و فرمت Jpg و ۳۰۰dpi و حداکثر حجم ۲ مگابایت باشد.

آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره منتشر خواهد شد. کتاب الکترونیک یا چاپی خواهد بود.

آثار ارسالی نباید قبلاً در مسابقه یا جشنواره دیگر شرکت داده شده یا برنده جایزه ملی شده باشند.

شرکت کننده با ارسال اثر می‌پذیرد که دبیرخانه جشنواره، حق استفاده تبلیغاتی، نمایشگاهی و انتشار آثار در کتاب جشنواره، فضای مجازی و مطبوعات و… را با ذکر نام هنرمند دارد.

شرکت برای کلیه هنرمندان علاقه‌مند آزاد است.

جوایز

نفر اول: ۵ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر

نفر دوم: ۳ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر

نفر سوم: ۲ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر

تقدیر از ۳ اثر هرکدام به مبلغ ۱ میلیون تومان

مهلت ارسال آثار یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است و آثار توسط بهمن عبدی، شهرام شیرزادی، محمدعلی خلجی انتخاب و داوری می‌شوند.

دفعات مشاهده: 214 بار   |   دفعات چاپ: 44 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 117 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25093552 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5336 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb