سومین دوره‌ی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ورزشکاران کشورمان موفق به کسب ۲۴ مدال رنگارنگ در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ شدند.

 | تاریخ ارسال: 1397/7/16 | 
 دومین روز از مسابقات پاراآسیایی 2018 اندونزی درحالی برگزار شد که نمایندگان کشورمان موفق به کسب 8 طلا، 7 نقره و 9 برنز شدند.
نتایج به دست آمده به شرح زیر است:

تیراندازی با کمان
- در روز نخست مسابقات تیراندازی با کمان پوریا جلالی‌پور با شکست مقابل حریف هنگ‌کنگی از دور رقابت‌ها حذف شد.
- زهرا نعمتی که در دور نخست استراحت داشت در مرحله یک هشتم با برتری مقابل حریفش از کامبوج به یک چهارم نهایی رسید. زهرا نعمتی نماینده ایران در یک چهارم نهایی بانوان با برتری مقابل حریفی از تایلند به مرحله نیمه نهایی رسید. وی در دیدار نیمه‌نهایی با برتری 6 بر صفر مقابل کمانداری از کره‌جنوبی به فینال راه یافت. زهرا نعمتی دو روز دیگر در دیدار فینال رقابت خواهد کرد.
- غلامرضا رحیمی‌پور با برتری در دور نخست مقابل حریفی از مغولستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. غلامرضا رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل حریفی از کره‌جنوبی از دور رقابت‌ها کنار رفت.
- در روز نخست مسابقات کامپوند 4 نماینده از 6 ورزشکار ایران از دور رقابت‌ها حذف شدند. محمدرضا زندی و مجید کاکتوش در بخش w1 و سمیه عباسپور، راضیه شیرمحمدی، هادی نوری و سینا منشازاده در کامپوند شش ورزشکار تیر و کمان در مسابقات بودند که با برگزاری مسابقات مقدماتی فقط مجید کاکتوش و محمد رضا زندی در بخش w1 به مرحله یک چهارم رسیدند و سایر نمایندگان ایران حذف شدند. محمدرضا زندی و مجید کاکتوش در ادامه مسابقات، با برتری مقابل حریفان خود به نیمه‌نهایی صعود کردند. محمدرضا زندی در مرحله نیمه نهایی با پارک از کره جنوبی روی امتیاز 132 به تساوی رسید اما در تیر طلایی توانست برنده باشد و به فینال برسد. مجید کاکوش در مرحله نیمه نهایی در مصاف با حریف چینی خود با نتیجه 129 بر 128 بازنده شد تا در دیدار رده بندی با پارک از کره جنوبی مسابقه بدهد.مسابقه فینال و رده بندی پس فردا برگزار می‌شود.

دوومیدانی
- زهرا برنکی، بانوی دوومیدانی‌کار کشورمان به مدال برنز ماده پرش طول مسابقات دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی 2018 دست یافت. در پرش طول کلاس T/45/46/47 زهرا برنکی با پرشی به طول 4.51 سوم شد. در این بخش ورزشکاران ازبکستان و سریلانکا با رکوردهای 4.71 و 4.72 متر اول و دوم شد.زهرا شاه محمدی در این بخش با پرشی به طول 4.21 چهارم شد.
- بهزاد عزیزی و سیدعرفان حسینی به مدال‌های نقره و برنز ماده پرتاب نیزه کلاس F12/13 رسیدند. بهزاد عزیزی حدنصاب 65.62 متر را از خود برجای گذاشت و حسینی نیز نیزه را به میزان 58.17 متر پرتاب کرد. در این ماده ورزشکار ازبکستانی با رکورد 67.92 متر اول شد و به مدال طلا رسید.
- در ماده پرتاب کلاب کلاس F32 یونس سیفی‌پور با حدنصاب 30 متر و 16 سانتیمتر به مدال طلا دست یافت و دومین طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد. در این بخش ورزشکارانی از عمان و کویت به ترتیب با رکوردهای 29.11 و 24.76 متر دوم و سوم شدند.
- چهار نماینده کشورمان در ماده پرتاب دیسک کلاس ادغامی F54/55/56 به رقابت با حریفان پرداختند که در نهایت مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند. در این رقابت علیرضا قلعه ناصری با حدنصاب 43.12 متر طلا گرفت، جلیل باقری با رکورد 37.14 متر به مدال نقره دست یافت و حامد امیری با پرتابی به طول 29.46 متر صاحب مدال برنز شد.
- علی امیدی در کلاس F42-44/61-64 ماده پرتاب نیزه با حدنصاب 58.97 متر سوم شد و به مدال برنز رسید. ساندیپ ساندیپ از هند و چامیندا هیتی از سریلانکا به ترتیب با رکوردهای 60.01 و 59.32 متر به مدال‌های طلا و نقره رسیدند.
- سید علی اصغر جوانمردی نماینده کشورمان در ماده پرتاب وزنه کلاس ادغامی F35 به رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت مدال نقره را از آن خود کرد.جوانمردی با رکورد 14.45 متر نقره گرفت. پرتابگر ازبک با 15.75 به مدال طلا رسید و نماینده چین هم با 14.99 به مدال برنز دست یافت. مهران نکویی مجد دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 14.70 چهارم شد.
- عذرا مهدوی‌کیا نماینده کشورمان در ماده دوی 1500 متر بانوان کلاس ادغامی T12-13 به رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت مدال طلا را از آن خود کرد.مهدوی‌کیا با ثبت حد نصاب 5 دقیقه و 16 ثانیه و 63 صدم ثانیه قهرمان شد و یک نشان طلای دیگر را برای ایران به ارمغان آورد.
- جاوید احسانی شکیب نماینده کشورمان در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F57 به رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت به مدال نقره دست یافت. احسانی شکیب با ثبت حد نصاب 42 متر و 69 سانتی متر نایب قهرمان شد. نماینده چین با 47 متر و 77 سانتی متر قهرمان شد.
- وحید علی‌نجیمی نماینده کشورمان در ماده دوی 200 متر مردان کلاس B2 به رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت با رکورد 22.58 ثانیه مدال طلا را از آن خود کرد.
- امید ظریف در 200 متر کلاس B2 با رکورد 23.05 ثانیه برنز گرفت.
- علی الفت‌نیا و داود علی‌قاسمی نمایندگان کشورمان در ماده دوی 200 متر مردان کلاس T37 به رقابت با حریفان پرداختند که در نهایت به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند. الفت نیا با ثبت زمان 24.27 مدال نقره را از آن خود کرد و قاسمی با 24.38 سوم شد.
- زهرا صالحی در ماده پرتاب نیزه کلاس ادغامی F53-54 رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت به مدال نقره دست یافت.

والیبال نشسته
- تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در دومین دیدار خود تیم اندونزی را 3 بر صفر و با امتیازات 29-27، 25-18، 25-13 شکست داد.
- تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان در دومین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات 25-13، 25-19 و 25-18 به برتری رسید.

جودو
- سیدمیثم بنی‌طبا در وزن 60- کیلوگرم مقابل نماینده مغولستان به برتری رسید، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل نمازوف از ازبکستان شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. بنی‌طبا پس از شکست مقابل قهرمان ازبک که سابقه قهرمانی در مسابقات جهانی و پارالمپیک را داراست، برای کسب عنوان سومی تلاش خواهد کرد. وی در دیدار رده‌بندی مقابل نماینده هند به برتری رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد.
- در وزن 66- کیلوگرم رضا غلامی ابتدا مقابل تران ویت هانگ از ویتنام پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله به نیگماتوف از ازبکستان باخت و نتوانست فینالیست شود. او هم در ادامه مسابقات برای کسب مدال برنز تلاش می‌کند. رضا غلامی در دیدار رده‌بندی با برتری مقابل جودوکاری از چین به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

گلبال
- در نخستین مسابقه تیم ملی گلبال بانوان کشورمان به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 6 بر 2 تن به شکست داد. این تیم روز گذشته نیز در مصاف با تیم تایلند به نتیجه تساوی 5 – 5 دست یافته بود.
 - تیم‌های گلبال مردان ایران و قطر در سالن بالای کارتینی جاکارتا به مصاف هم رفتند که این رقابت با برتری 15 بر 5 تیم کشورمان به پایان رسید.

تیراندازی
- رقیه شجاعی تنها نماینده تیراندازی ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده (R2) با 618/1 امتیاز عنوان پنجم را کسب کرد و به فینال رسید. تیرانداز چین در این ماده با 627/8 امتیاز ضمن قرار گرفتن در جایگاه نخست رکورد جهان را نیز در مرحله مقدماتی جابجا کرد. رقیه شجاعی در فینال رقابت‌های تفنگ بادی کلاس R2 با ثبت 247 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد و طلایی شد.
- ساره جوانمردی، عالیه محمودی کردخیلی، مجید فلاح اردشیر و سمیرا ارم در تیراندازی دسته 50 متر میکس وارد رقابت‌ها شدند که نمایندگانی از کشورهای چین، هند، ازبکستان، کره جنوبی، تایلند، مغولستان و اندونزی نیز روی خط آتش حضور داشتند. در پایان دور مقدماتی و از جمع 19 ورزشکار، سمیرا ارم و ساره جوانمردی توانستند جواز صعود به فینال این رقابت‌ها را کسب کنند. فلاح اردشیر و عالیه محمودی نیز حذف شده‌های کشورمان در این بخش لقب گرفتند.
در فینال تیراندازی ماده 50 متر میکس ساره جوانمردی و سمیرا ارم روی خط آتش ایستادند تا با نمایندگانی از ژاپن، کره جنوبی، چین، هند و ازبکستان به رقابت بپردازند. در این رقابت نفس گیر که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور در مجموعه تیراندازی سانایان شاهد تلاش دو تیراندازمان بود، جوانمردی توانست با عبور از همه رقبای خود به قهرمانی برسد و صاحب گردن‌آویز طلا شود. دو ورزشکار از هند، صاحب گردن آویز نقره و برنز شدند و سمیرا ارم از ایران در جایگاه ششم این رقابت ایستاد.

تنیس روی میز
- در ادامه رقابت‌های تنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی حسن جانفشان نماینده ایران در دیدار نیمه نهایی به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت و با قبول شکست به مدال برنز این دوره از بازی ها رفت. جانفشان در این مسابقه سه بر صفر و با نتایج ١١ بر یک، ١١ بر ٨ و ١١ بر ٦ مغلوب شد و به مدال برنز مشترک این بازی‌ها رسید.

شطرنج
- در مسابقات بخش مردان و در گروه b1 حسن قدیری مقابل مهدی رومی‌فرد دیگر نماینده کشورمان به نتیجه تساوی رسید. عرفان محمدعلیزاده نیز برابر حریف میانماری به نتیجه تساوی دست یافت. در دور چهارم و در بخش آقایان مهدی رومی‌فرد در گروه b1 نماینده ویتنام را از پیش روی برداشت، عرفان محمدعلیزاده در مقابل نماینده میانمار به تساوی رسید و حسن قدیری، دیگر نماینده کشور میانمار را مغلوب کرد.
- در گروه b2 و b3 مجید باقری نماینده فیلیپین را از پیش روی برداشت و علیرضا قورچی بیگی مغلوب نماینده میزبان شد. امید کریمی نیز مقابل حریف هندی خود به نتیجه تساوی رضایت داد. در گروه b2 و b3 مجید باقری در برابر حریف قزاقستانی خود به نتیجه تساوی تن داد، علیرضا قورچی بیگی نتیجه را به حریف هندی خود واگذار کرد و امید کریمی نماینده کشور میزبان را شکست داد.
- در مسابقات بخش بانوان و در گروه b1 ملیحه صفایی مقابل شطرنجبازی از اندونزی شکست خورد، لیلا زارع‌زاده نماینده هندوستان را مغلوب کرد و زهرا محمدی‌راد برابر نماینده کشور ویتنام تن به شکست داد.در رقابت‌های بخش بانوان و در گروه b1 خانم ملیحه صفایی مغلوب رقیب میانماری شد، لیلا زارع زاده حریف ویتنامی خود را از پیش روی برداشت و زهرا محمدی راد از نماینده کشور میانمار شکست خورد.
- در رقابت‌های گروه b2 و b3 فریبا زنده بودی از نماینده ویتنام شکست خورد و عاطفه نقوی در مقابل دیگر نماینده کشور ویتنام به پیروزی رسید. فاطمه برقول نیز مقابل حریف مالزیایی خود به برتری دست یافت.در رقابت های گروه b2 و b3 بانوان، عاطفه نقوی و فاطمه برقول با نتیجه تساوی میز شطرنج را ترک کردند و فریبا زنده بودی از سد حریفی از هند گذشت.

شنا
- علی محمودخانی شناگر معلول کشورمان در رشته شنا 100 متر قورباغه کلاس SB 6 در مکان هشتم ایستاد. این شناگرمان که در فینال رشته یاد شده با رقبایی از چین تایپه، ویتنام، کره جنوبی، ژاپن و کره جنوبی رقابت می‌کرد، دستش از کسب مدال کوتاه ماند.
- در اولین فینال از روز دوم رشته شنا، در ماده 100 متر آزاد کلاس S11 سیدمهدی میردهقان در کنار ورزشکارانی از کشورهای ژاپن، هند، تایلند و قزاقستان به آب زد که در نهایت به مقام ششمی بسنده کرد.
- شاهین ایزدیار در رشته شنا ماده 100 متر آزاد کلاس S 10 با شناگرانی از کشورهای هند، سریلانکا، قزاقستان، کامبوج و تایلند به رقابت پرداخت که در نهایت با ثبت زمان 57 ثانیه و 15 صدم ثانیه به مدال طلا رسید.
- علیرضا جلیلی در رشته کرال پشت ماده 50 متر کلاس S4 با رقبایی از کشورهای ژاپن، هند، ویتنام، چین، تایلند و قزاقستان به آب زد اما در نهایت با کسب عنوان هشتمی به کارش پایان داد. البته او در کلاس بندی نیز با مشکل مواجه شد زیرا حریفانش شرایط بهتری داشتند.
- محمدحسین کریمی جهان آبادی شناگر نابینای کشورمان در ماده 100 متر آزاد کلاس S13 به همراه شناگرانی از کشورهای ژاپن، قزاقستان و ازبکستان به آب زد.این شناگر کشورمان که با حریفانی از دو کلاس بالاتر رقابت می‌کرد، در نهایت با کسب مقام هفتمی به کار خود در فینال پایان داد تا پایان بخش فینال‌های نمایندگان ایران در رشته شنا از روز دوم باشد.

وزنه‌برداری
- مسابقات دسته 59 کیلوگرم وزنه برداری سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی با حضور 6 شرکت کننده برگزار شد که مدال‌های طلا و نقره در این دسته به ورزشکاران کشورمان رسید. در این مسابقات امیر جعفری به مدال طلا و یوسف یوسفی نیز به مدال نقره این مسابقات رسید.
جعفری در انتخاب نخستش وزنه 173، در انتخاب دومش وزنه 178 و در سومین انتخاب نیز توانست وزنه 184 کیلو را مهار کند.یوسف یوسفی برنده مدال نقره نیز توانست در انتخاب نخستش وزنه 170 کیلویی را بالای سر ببرد، در انتخاب دوم بر وزنه175 کیلو گرم غلبه کرده و در سومین انتخابش نتوانست بر وزنه 183 کیلوگرمی غلبه کند.
- تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در دومین دیدار خود به مصاف چین رفت و با نتیجه 91 بر 55 به برتری رسید. ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقه و در کوارترهای اول تا سوم با نتایج 24 بر 10 ، 22 بر 16 و 29 بر 12 پیروز شدند و در کوارتر چهارم 16 بر 17 باختند.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1100 بار   |   دفعات چاپ: 273 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 29 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25172117 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 2849 بازدید

شمعدانی حمایت می کند

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری ورزش جانبازان و معلولان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb