من کد تخفیف اختصاصی اسنپ دارم

 | تاریخ ارسال: 1396/10/24 | 

من کد تخفیف اختصاصی اسنپ دارم


امین صمیمی توان‌یاب ۳۷ ساله‌ای است که با وجود داشتن مدرک دیپلم کامپیوترش تاکنون نتوانسته کاری پیدا کند. او از بدو تولد روی ویلچر می‌نشیند.

 
 

امین چند وقت پیش تصمیم گرفت به کلاس‌های طلاسازی در کرج برود، شاید بتواند از این راه درآمدی کسب کند، اما مانعی بزرگ پیش رویش بود؛ هزینه بالای حمل‌ونقل. او در رویداد توان‌تک در مجتمع رعد غرفه اسنپ را دید و تصمیم گرفت برای حل مشکلش از اسنپ کمک بگیرد.

 

توان‌تک رویدادی بود که با همکاری مجتمع رعد، اسنپ و دیگر استارت‌آپ‌های بزرگ ایران برای کمک به کسب‌وکار توانیابان برگزار شد. او در این رویداد از سوی اسنپ انتخاب شد تا برای یافتن شغل و کسب درآمد حمایت شود و یک روز بارانی دی ماه به ساختمان مرکزی اسنپ در جردن رفت و با کد تخفیف ده‌هزار تومانی یک‌ساله برای هر سفر به خانه برگشت.

 

امین صمیمی منتقد جامعه‌ای است که حق حضور را برای معلولان به رسمیت نمی‌شناسد. «فضای شهری به‌گونه‌ای است که ما توانیابان نتوانیم در جامعه حضور داشته باشیم از مطب دکتر تا سینما و سالن‌های تئاتر و موسیقی پله دارند و فاقد آسانسور هستند و خیابان‌ها هم مناسب‌سازی نشده‌اند، هیچ امکاناتی برای ما وجود ندارد.». اما این‌ها باعث نمی‌شود او و دیگر توان‌یاب‌ها متوقف بمانند. آن‌ها به دنبال استفاده از امکانات موجود برای حضور بیشترند و همین پیگیری امین را به مشتری همیشگی شرکت حمل‌ونقل اسنپ تبدیل کرد.

 

او به موبایلش اشاره می‌کند و می‌گوید: «موبایل جدیدم را برای این خریدم که بتوانم اپلیکیشن اسنپ را وصل کنم و از سه ماه پیش از این خدمات استفاده می‌کنم، اسنپ کارم را راه می‌اندازد.»

 

این توان‌یاب ادامه می‌دهد: «تا قبل از استفاده از اسنپ به ندرت از خانه بیرون می‌رفتم. حتی پیش می‌آمد در ماه یکبار هم از خانه بیرون نیایم چرا که خدمات سامانه حمل‌ونقل معلولان ناکافی است. باید از روزها قبل برای دریافت خدمات و سرویس نوبت بگیریم و این موضوع باعث شده بود یک جورهایی در خانه حبس شوم، اما از سه ماه پیش هفته‌ای یکبار را بیرون می‌روم و اغلب مقصدم رعد است.»

 

امین روزهایی که در خانه است تمام وقتش را پای کامپیوترش می‌گذراند. او می‌گوید: «همیشه به دنبال افزایش دانشم در زمینه کامپیوترم، برنامه‌های جدید دانلود می‌کنم و سعی می‌کنم چیزهای تازه را یاد بگیرم اما با اینکه ده سال پیش مدرک دیپلم کامپیوترم را گرفتم و دانش خوبی در این حوزه دارم تاکنون نتوانسته‌ام کار پیدا کنم. به خاطر شرایط جسمی به ما کار نمی‌دهند تا آنجا که آرزوی من در زندگی داشتن کار ثابت و درآمد ماهیانه شده است.»

 

حالا امین با رفتن به کلاس طلاسازی در مسیر آرزویش گام برمی‌دارد هر چند مسیر تازه او ارتباط چندانی با دانش و تخصصش ندارد. او می‌گوید: «حتی برای رفتن به شرکت اسنپ و فعال کردن کد تخفیفم هم اسنپ گرفتم. از مسئولان اسنپ، رعد و رویداد توان‌تک برای کمکشان بسیار ممنونم و امیدوارم بعد از گذراندن این کلاس‌ها بتوانم به کار ثابت و درآمد برسم.»

دفعات مشاهده: 2406 بار   |   دفعات چاپ: 440 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 88 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25181360 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 6987 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb