برگزاری همایش آشنایی با کنوانسیون بین­المللی حقوق معلولان در خیریه رعد

 | تاریخ ارسال: 1395/11/29 | 

برگزاری همایش آشنایی با کنوانسیون بین­المللی حقوق معلولان در خیریه رعد

کارگاه آموزشی آشنایی با کنوانسیون بین­المللی حقوق افراد دارای معلولیت با حضور منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد، دکتر حسین علاقه­ بندرئیس مرکز علمی کاربری نیکوکاری عد، دکتر محمد کمالی استاد دانشگاه  علوم پزشکی ایران، دکتر محمود علیمحمدی مشاور وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی، سهیل معینی مدیر عامل انجمن باور، جمعی از مدیران انجمن­های فعال حوزه معلولان، کارشناسان و توان­یابان عضو مجتمع رعد در سالن همایش این خیریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در ابتدای این کارگاه آموزشی منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد با تأکید بر لزوم آشنایی بیشتر شهروندان با کنوانسیون بین­المللی حقوق معلولان گفت: همه افراد به خصوص افراد دارای معلولیت و کارشناسان و دست اندکاران امور معلولان باید با مفاد این پیمان نامه جهانی آشنا شوند تا بتوانند در برنامه­ های اجرایی به آن استناد داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش مفید و سازنده انجمن­های مرتبط با معلولان در نظارت بر اجرای کنوانسیون، افزود: با توجه اینکه در حال حاضر هر یک از انجمن­های معلولان در زمینه خاصی  خدمات خود را به افراد معلول ارائه    می­دهند باید هر یک از مفاد کنوانسیون به انجمن­های تخصصی مرتبط واگذار شود تا بر اجرای آن از سوی دستگاه­ها و سازمان­ها نظارت داشته باشد تا به این شکل اجرای کنوانسیون شکل جدی و واقعی به خود بگیرد.

در ادامه دکتر محمد کمالی به بررسی جایگاه تاریخی قوانین بین­المللی و داخلی پرداخت و گفت: در کنوانسیون حقوق مختلفی برای افراد توان­یاب در نظر گرفته شده است که می­توان به حق دسترسی، حق آزادی، اقامت و زندگی، تبعض، سوء استفاده، برخورداری از بهداشت و درمان، آموزش، انتخاب شدن، کار و دسترسی به یک محیط استاندارد، استفاده از حریم خصوصی، حق برخورداری از توانبخشی، دریافت اطلاعات، ازدواج و ... اشاره کرد.

سپس سهیل معینی با تأکید بر نقش فعال افراد دارای معلولیت در تحقق آرمان­های کنوانسیون درباره لایحه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: 28 ماده از لایحه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که حدود60 ماده بود به صورت تصویب نامه در 15 شهریور 1394 توسط دولت برای اجرا ابلاغ شده است که توسط سمن­ها و افراد دارای معلولیت می­تواند مورد استناد قرار بگیرید.

همچنین دراین کارگاه آموزشی، اپلیکیشن کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت معرفی شد. این نرم افزار موبایلی توسط پایگاه اینترنتی معلولان ایران (شمعدانی) با حمایت مجتمع رعد برای سیستم­های عامل اندروید و آاواس طراحی شده است. در این اپلیکیشن که در کافه بازار و اپ استور عرضه شده علاوه  بر ارائه متن فارسی و لاتین کنوانسیون، بخشی برای پاسخگویی به پرسش­های کاربران درباره این معاهده در نظر گرفته شده است.

در این کارگاه آموزشی مدیران و نمایندگانی از انجمن آرمان فرصت­های برابر، جامعه معلولین مراغه، انجمن ندای معلولان، انجمن آسیب نخاعی تهران، انجمن معلولان پارس، انجمن باور، دفتر فرهنگ معلولان قم، کمیته ملی پارالمپیک، مرکز آسیب نخاعی بنیاد جانبازان، انجمن آهسته گام ایران و انجمن خانواده ناشنوایان ایران شرکت داشتند.


دفعات مشاهده: 1923 بار   |   دفعات چاپ: 377 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 67 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25174725 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 3422 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb