اوضاع تهران برای معلولان مناسب نیست

 | تاریخ ارسال: 1393/12/21 | 

رئیس ستاد توان افزایی شهر تهران خبر داد
اوضاع تهران برای معلولان مناسب نیست

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیتهای سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران گفت: اوضاع شهر تهران برای معلولان مناسبت نیست البته در سال آینده بنا داریم در امر مناسب‌سازی معابر مصوبات خوبی را به تصویب برسانیم.

 الهه راستگو در مراسم واگذاری 500 دستگاه ویلچر به معلولان شهر تهران صبح امروز در بوستان ولایت برگزار شد، اظهارداشت: توجه به حقوق تمام شهروندان از مهمترین وظایف مدیریت شهری است و این مهم وقتی ادای وظیفه در برابر کسانی باشد که باید بسترها و زمینه‌های حضورشان فراهم شود، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه گزارش‌ها و رصدهای ما نشان می‌دهد که اوضاع شهر مناسب نیست اما هر روز در حال بهتر شدن است و در جلسه‌ای که امسال در خرداد تشکیل شد مشکلات و موانع معلولان و جانبازان بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری شد.

راستگو ادامه داد: یکی از انتظارات و خواسته‌های معلولان تسهیل در تردد و ایجاد شرایط مطلوب در رفت و آمد است که ابتدایی‌ترین نیاز هر انسان است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مناسب‌سازی به عنوان مهمترین اصل در بسیاری از اسناد و قوانین از قوانین شورای عالی شهرسازی و معماری گرفته تا مصوبات شورای شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است و مهم این است که در اجرا به درستی در نظر گرفته شود و در ایجاد و ساماندهی معابر شهری به عنوان یک اصل بسیار مهم رعایت شود.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیتهای سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران ادامه داد: مناسب‌سازی معابر شهری باید بر اساس الگویی پیش رود که طی آن یک فرد جانباز، معلول، نابینا یا کم توان بتواند نیازهای خویش را در شهر مرتفع سازد.

راستگو ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید تلاش گسترده‌ای را در خدمت‌رسانی به معلولان داشته باشند و در این زمینه نیز ستاد توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد گام‌های موری را در این زمینه برداشته است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، تصریح کرد: در حال حاضر 15 کارگروه در ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران تشکیل شده است که یکی از این کارگروه‌ها ویژه معلولان است.

راستگو در ادامه با اشاره به برنامه‌های آینده شورای شهر تهران در جهت حمایت بیشتر از معلولان در شهر تهران گفت: بنا داریم در بخش مناسب‌سازی معابر شهری و عمومی مصوبات خوبی را به تصویب برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در 22 اسفند گفت: امیدواریم که در عرصه انتخابات شورایاری‌ها بار دیگر جلوه شکوهمند از حضور مردم را شاهد باشیم چرا که شورایاری‌ها می‌توانند مدیریت شهری را در تهران به جایگاه والا و رفیع خود برسانند.

منبع: فارس


دفعات مشاهده: 2238 بار   |   دفعات چاپ: 671 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 180 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25170712 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 4331 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb