دل های مهربان

 | تاریخ ارسال: 1389/5/12 | 

دل های مهربان
آغاز هفته بهزیستی / هفته بهزیستی مبارک

پدیدآورنده: الهام موگویی

از بیست و پنجم تیرماه به مدت یک هفته رابه نام هفته بهزیستی نامیده اند. حتما می پرسید بهزیستی یعنی چه؟ بهزیستی یعنی کمک به کسانی که به کمک های ما نیاز دارند. یعنی ما و شما دست به دست هم بدهیم و به کمک افرادی برویم که به کمک های ما نیاز دارند؛ تا بتوانند زندگی کنند؛ کسانی که محروم هستند و به کمک های مالی ما احتیاج دارند و یا کسانی که برای به دست آوردن سلامتی خود به کمک احتیاج دارند. بله، بهزیستی یعنی کمک برای بهتر زندگی کردن. این هفته مبارک را گرامی می داریم و به کمک همه نیازمندان می شتابیم.
کمک کردن خیلی خوب است
بچه های گلم! خداوندمهربان سفارش زیادی به ما فرمودند که به نیازمندان و کسانی که به کمک احتیاج دارند کمک کنیم. پیامبر و امامان بزرگ ماهم در تمام طول زندگی و عمرشان همیشه در بین فقیرها و نیازمندان زندگی می کردندو هر جه می توانستند به آن ها کمک می کردند. و هیچ وقت چیزی را در زندگی فقط برای خود نمی خواستند، هر چه بود برای همه بود و هر چه داشتند با فقیرها و نیازمندان قسمت می کردند. ما هم باید در زندگی از این بزرگواران الگو بگیریم و سعی کنیم مثل آن ها رفتار کنیم و از کارهای آنها درس بگیریم.
سازمان بهزیستی
بچه های خوبم! در سرزمین سبز ما کسانی هستند که به دلیل های مختلف نمی توانند مثل ما زندگی کنند. ممکن است وضع مالی خوبی نداشته باشندو یا از سلامتی کامل برخوردار نباشند و یا حتی برای تأمین نیازهای زندگی شان به حمایت و پشتیبانی نیازمند باشند. خلاصه برای کمک به همه این افراد سازمانی به نام بهزیستی تشکیل شده که کارش فقط کمک به این افراد و حل مشکل های آنهاست؛ تا بتوانند بهتر زندگی کنند. کمک به نیازمندان فقط وظیفه بهزیستی نیست ؛بلکه ماایرانی ها که در تمام دنیا به مهربانی و کمک کردن به هم معروف هستیم وظیفه داریم تا همه با هم به یاری نیازمندان بشتابیم و کمک کنیم تا طعم شیرین زندگی را مثل ما بچشند. حتی شما کوچکترها با دستان مهربان و پرُمهر و عاطفه خود می توانید کمک کنید.
همیشه کمک کنیم
بچه های نازنینم! کمک کردن فقط در هفته بهزیستی نیست؛ بلکه هر روز و هر هفته ما باید روز و هفته بهزیستی باشد .محرومان و نیازمندان همیشه احتیاج به کمک و یاری دارند؛ پس همیشه باید به فکر کمک باشیم و با حمایت ها و یاری رساندن های خود، باری از دوش آنها برداریم و کمک کنیم. امام اول ما حضرت علی علیه السلام می فرمایند: «بخشندگی دوستی را زیاد می کند». همین طور می فرمایند: «بخشندگی و کمک به دیگران گناهان را پاک و محبت دل ها را زیاد می کند. بله بچه ها! کمک باید همیشه و همه وقت باشه. به فکر نیازمندان بودن و کمک کردن به آنها، خشنودی و رضایت خدای مهربان را به همراه داردو باعث شادی و خوشحالی مردم می شود؛ پس همه با هم، همیشه کمک کنیم.
یک خسته نباشید
بچه های زرنگ وباهوش! حتما همه شما خیلی خوب می دانید که سازمان بهزیستی خدمت های زیادی به مردم می کند؛ مثلاً کسانی که عضوی از اعضای بدن آنها آسیب دیده و به همین خاطر معلول هستند و احتیاج به کمک دارند را یاری وحمایت می کند همچنین محرومانی که برای تأمین نیازهای زندگی محتاج کمک هستند را یاری می کند همین طور به کسانی که از مشکل های مختلف زندگی رنج می برند کمک می کند. پس جا دارد به خاطر این همه خدمت و کمک رسانی یک خسته نباشید گرم و صمیمانه به همه کارکنان این سازمان بگوییم و این هفته مبارک را به همه آنها تبریک عرض کنیم و از خدای مهربان بخواهیم که هم به آنها و هم به ما کمک کنه تا بتوانیم مشکل های نیازمندان را حل کنیم.
شما هم به اندازه خودتان کمک کنید!
بچه های خوبم! اگر هر کدام از شما که مهربان و با محبّت هستید کسانی را می شناسید که به کمک ما و شما احتیاج دارند، وظیفه دارید که به آنها کمک کنید و اگر خودتان نمی توانید، از بزرگترها کمک بگیرید و از آنها بخواهید تا جایی که از دستشان بر می آید و می توانند به فقیران کمک کنند؛ تا شما، هم کمک کردن را یاد بگیرید، هم کار خوب انجام بدهید و هم شیرینی و لذتی که بعد از کارهای خوب به انسان دست می دهد را بچشید.
دیدار از بهزیستی
بچه ها! یکی ازکارهای قشنگی که در این هفته بهزیستی، می توانید انجام بدهید، رفتن به بهزیستی و احوالپرسی ازنیازمندانی است که در بهزیستی تک و تنها و چشم به راه هستند. معلولان و خیلی از افرادی که در آن جا نگهداری می شوند و در آنجا زندگی می کنند، همیشه منتظرند تاشاید کسی هم به سراغ آنها بیاید و سری به آن ها بزند؛ پس با مامان و بابا و یا بزرگترهای خوبتان با یک شاخه گل و یا شیرینی به دیدار آنها بروید! و دل های غمگین و تنها را شاد کنید. همچنین یک کار خیر، نیکو و پسندیده انجام بدهید! خداوندمهربان هم از این کار شما خیلی خوشحال می شود. یادتان باشد که پیامبر عزیز ما و امامان بزرگوار و مهربان ما، همیشه به دیدار نیازمندان و محرومان و دردمندان و بیماران می رفتند و از احوال آنها با خبر بودند. آفرین به همه شما بچه های خوب و مهربان وباهوش!
منبع : http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=4622&id=34249


دفعات مشاهده: 5924 بار   |   دفعات چاپ: 1749 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 229 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 44 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25118881 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 4506 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb